Beste allemaal,

Alweer een tijdje geleden maar hebben niet echt stil gezeten de afgelopen weken.
Hierbij even een verslagje van de ontwikkelingen.

Kachel:
We hebben een nieuwe Webasto 5000 aangeschaft en deze ingebouwd.
Ik dacht dat dat wel een snelle / makkelijke klus zou zijn, echter dat viel even tegen.
De slang is 90mm in doorsnee en moest vanaf de stuurboord bakskist naar de hoofdkajuit.
Helaas ging deze niet onder de vloer door, dus dat was een heel gevecht.
samen met mijn broertje Remco hebben we de slang via een onzichtbare manier daar gekregen. (handboek middels betaling te vekrijgen:))
De kachel is op dit moment helemaal aangesloten en afgewerkt. Enige is dat ik hem nog moet ontluchten. (maar in de manual staat niet hoe je dat moet doen) indien iemand een idee heeft hoe dat gaat ben ik erg benieuwd.

boot7

Motor:
De nieuwe motor staat aan boord en loopt perfect! Wat een verschil met vermogen met de oude motor.
Was wel een rotklus om de keerkoppeling en de kabels goed aan te sluiten zodat het schakelen goed ging.
Daarna de gehele ruimte schoongemaakt en netjes alles weggewerkt zodat ik daar voorlopig niet meer hoeft te zijn 🙂

Ramen:
Tja.. dat was even een ander verhaal. We zouden deze winter de ramen gaan doen (vervangen) maar door de strenge winter is dat niet gelukt.
Door de lekkage welke ik afgelopen zomer ontdekte onder het plafond bleek dat het houtwerk bij de ramen last had gekregen.
Het zou immers gaan om watervastverlijmd….. echter ben ik toen belazerd en is het gewoon waaibomen hout. Dus ik dacht “even” het kapotte gedeelte weg te halen en dat dan te repareren (cosmetisch) zodat we volgende winter toch alles weer konden slopen voor de nieuwe ramen. Echter was dat cosmetische werk iets meer werk dan verwacht.
Moest flink wat gebeuren om het weer lakklaar te maken. Maar het ziet er nu weer netjes uit en heb dan ook gelijk maar weer de motorbehuizing / trap weer mooi roomwit gemaakt.

boot1 boot2

boot3

Buiteboord motor
Afgelopen jaar voor het eerst een buitenboord motortje achter de rubberboot wat is goed is bevallen! Alleen was die wel heel erg zwak om mijn goddelijk lichaam te vervoeren.
Dus we hebben een nieuwe 4takt Honda 5 PK gekocht. Deze hangt al kant en klaar aan de reling.

boot4

En verder:
Binnen alles weer op orde en heb de lamp opgehangen welke uit de catamaran komt van mijn ouders.
en ook FLINK moeten opruimen door het breekwerk tbv raampaneel.

boot6

O ja:

boot8

A.s week (28 april) is het alweer een jaar geleden dat mijn vader plotseling is overleden
Normaal gesproken had hij altijd flink commentaar op mijn klusprojectjes. Dat mis ik enorm.

3 Responses to “All in One post 2010 voorjaar”

  1. marcel says:

    He Ro
    Ja ontluchten van de kachel….
    Is niet nodig!
    Je moet alleen zorgen dat er brandstof bij de pomp komt!
    even aanzuigen met de mond , of er een knijpbal tussen zetten zodat de brandstof bij de pomp komt en dan moet de pomp de brandstof transporteren naar de kachel.
    Dit is denk ik je euvel.
    Dit was bij mij ook het geval.
    Als de pomp zelf goed gemonteerd is met de perskant omhoog geloof ik , zodat er geen luchtbel in de pomp blijft zitten dan moet de kachel het doen , misschien met de eerste keer starten van de pomp zal de kachel niet aanslaan , maar dan moet je em gewoon een paar keer op rij starten en op den duur zal de brandstof bij de kachel aankomen en dan slaat ie aan , en dan zweten in dei hut!
    groeten Marcel

  2. marcel says:

    knijp bal tussen tank en filter , of tussen fileter en pomp dus he….

  3. marcel says:

    He Roland
    Ik zie weinig updates van je op sjaanootje?
    Gaat alles naar je zin , en doet de kachel het inmiddels?
    groeten Marcel Blomsma

Leave a Reply